ترفند ویندوز

ایجاد یک شورتکات برای قفل کردن کامپیوتر

تا حالا به این فکر کردید که با ایجاد یک فایل شورتکات به راحتی و با سرعت بیشتر از حالت عادی کامپیوتر خود رو به حالت Lock ببرید ؟

پس به ادامه متن برید تا ترفند رو یاد بگیرید

 برای انجام این کار بر روی صفحه نمایش خود Right-Click کنید و از Shortcut گزینه ی New را انتخاب کنید.
 سپس در پنجرهای که ظاهر می شود در قسمت Type the location of the item فرمان زیر را کپی کنید :

rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation

بعد از این کار Next را بزنید و نام Shortcut را وارد کنید و در آخر دکمه ی Finish را بزنید.
حال برای آزمایش می تونید اونو اجرا کنید. می بینید که کامپیوتر به حالت قفل شدن رفته است.

شماره سریال جادویی برای ویندوز XP
آیا برای شما نیز پیش آمده که به هنگام نصب ویندوز XP ، شماره سریالی در اختیار نداشته باشید؟ یا شماره سریال را فراموش کرده باشید؟ و یا حتی شماره سریال مخصوص ویندوز XP نیز بیابید اما با آن هم نتوانید کاری از پیش برید؟ در این ترفند قصد معرفی یک سریال جادویی را داریم که با استفاده از آن میتوانید تمامی ویندوزهای XP را رجیستر کنید! مهم نیست ویندوز مربوط به چه سالی باشد ، با این شماره سریال هر ویندوزی را میتوانید نصب کنید. جالب اینکه اگر این شماره سریال را به خاطر بسپارید ، از این پس اگر بخواهید برای هر کس ویندوز نصب کنید از نظر او فردی نابغه محسوب خواهید شد ، چرا که گویی تمامی شماره سریالهای ویندوز XP را حفظ هستید! در صورتی که خودتان میدانید از همان سریال جادویی استفاده کرده اید.

به هنگام نصب اولیه ویندوز XP ، از شما تقاضای وارد کردن شماره سریال میشود.
سریال جادویی عبارت است از:

    Jbc46-q42fd-pggmc-kp38y-6mqd8

نمایش ورژن ویندوز بر روی صفحه دسکتاپ
ممکن است شما نیز دوست داشته باشید به ورژن دقیق ویندوزتان پی ببرید و چه جالب که این کار از طریق رجیستری و نمایش آن بر روی صفحه دسکتاپ شما میسر شود. با استفاده از این ترفند میتوانید از طریق رجیستری ورژن دقیق و شماره ساخت و سرویس پک ویندوزتان را در گوشه پایین صفحه دسکتاپ نمایش دهید.

برای اینکار:
از منوی Start به Run رفته و عبارت regedit را وارد کنید و Enter بزنید تا وارد ویرایشگر رجیستری شوید.
سپس به مسیر زیر بروید:
HKEY-CURRENT-USER / Control Panel / Desktop
در سمت دیگر پنجره بر روی PaintDesktopVersion دوبار کلیک کرده و Value Data را از 0 به 1 تغییر دهید و سپس OK کنید.
اکنون باید سیستم را رستارت نمایید.

اجرای اتوماتیک برنامه ، یکبار و فقط یکبار!
 در رجیستری ویندوز امکان انجام کارهای فراوانی وجود دارد اما اکثرأ کاربران به علت پیچیدگی این قسمت از ویندوز چندان با آن آشنایی ندارند. یکی از کارهای جالبی که میتوان به وسیله رجیستری صورت داد اجرای اتوماتیک یک برنامه پس از روشن شدن بعدی کامپیوتر است. بدین صورت که با تنظیم برنامه مورد نظر از طریق رجیستری میتوان سیستم را طوری تنظیم کرد که تنها پس از روشن شدن بعدی سیستم و فقط برای یکبار ، برنامه مورد نظر را پس از بالا آمدن ویندوز اجرا کند. این کار برای سیستم هایی که از چند کاربر استفاده میکنند میتواند بسیار کاربرد داشته باشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی روش انجام این کار بپردازیم.

بدین منظور:

از منوی Start وارد Run شده و در آن عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.
حال به آدرس زیر بروید:

    HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/RunOnce

اکنون از قسمت دیگر پنجره ، در قسمتی از فضای خالی راست کلیک کرده و از New گزینه String Value را انتخاب کنید و نام آن را به دلخواه انتخاب کنید.
حال مقدار رشته ای ساخته شده دوبار کلیک کنید. در پنجره باز شده در قسمت Value Data آدرس برنامه ای که میخواهید اجرا شود را وارد کنید. دقت کنید آدرس به فایل اجرایی برنامه که exe است ختم شود.
به عنوان مثال برای اجرای اتوماتیک نرم افزار Firefox در هنگام روشن شدن بعدی سیستم ، در Value Data آدرس را به شکل D:Program FilesMozilla Firefoxfirefox.exe وارد کنید.
پس از وارد کردن آدرس فایل ، OK کرده و رجیستری را ببندید.
پس از رستارت سیستم خواهید دید برنامه انتخابی شما تنها یکبار پس از اینکار اجرا خواهد شد.

 

ایجاد یک شورتکات برای قفل کردن کامپیوتر
 تا حالا به این فکر کردید که با ایجاد یک فایل شورتکات به راحتی و با سرعت بیشتر از حالت عادی کامپیوتر خود رو به حالت Lock ببرید ؟

پس به ادامه متن برید تا ترفند رو یاد بگیرید !!!



 برای انجام این کار بر روی صفحه نمایش خود Right-Click کنید و از Shortcut گزینه ی New را انتخاب کنید.
 سپس در پنجرهای که ظاهر می شود در قسمت Type the location of the item فرمان زیر را کپی کنید :

rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation

بعد از این کار Next را بزنید و نام Shortcut را وارد کنید و در آخر دکمه ی Finish را بزنید.
حال برای آزمایش می تونید اونو اجرا کنید. می بینید که کامپیوتر به حالت قفل شدن رفته است.

تنظیماتی برای اجرای بهتر بازی ها در ویندوز
 بازی! جزء جدایی ناپذیر و شیرین دنیای دیجیتال! هر روز شرکتهای بازی سازی و گرافیکی سعی در بهبود موتورهای گرافیکی بازی های خودشان دارند ، در صورتی که کارت ها و سیستم های گرافیکی کاربران ثابت باقی میماند. با این حال ، پس از راه ارتقاء سخت افزاری ، راه های دیگری باقی نیز وجود دارد! شما میتوانید با استفاده از ترفندهایی با تغییرات در تنظیمات بازی ها و ویندوز ، اجرای این بازی ها را تا چندین برابر بهبود بخشید. هم اینک قصد داریم به معرفی این ترفندهای ایده آل بپردازیم.

ترفند های ویندوزی از نوع بازی!
برای بالا بردن توانایی کامپیوتر در اجرای بهتر بازیها به Control panel بروید و در آنجا بر روی System کلیک کنید و در این بخش سر برگ Advance را انتخاب کنید و بر روی دکمه Setting ابتدایی مربوط به بخش Performance کلیک کنید. در این بخش قسمت Adjust for best performance را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی لازم است که قسمتی از فضای رم را خالی کنید تا این فضا برای اجرای بازیها به کار رود. برای این کار به Task Manager بروید و در سر برگ Process برنامه هایی را که فضای رم را بیهوده اشغال کرده اند را پاک کنید. برای این کار بر روی پروسس مورد نظر کلیک راست کنید و End Process را انتخاب کنید.

حتما برنامه هایی مثل آنتی ویروس و فایروال را ببندید . چون این برنامه ها فایلهای اجرایی بازی را چک می کنند و فضای زیادی را از رم اشغال می کنند . بقیه برنامه هایی که در هنگام بازی اجرای آنها ضروری نیست را هم متوقف کنید.

در مرحله بعد در منوی استارت بخش Run تایپ کنید msconfig . در پنجره ظاهر شده در سر برگ General گزینه Selective startup را انتخاب کنید و پایین آن تیک گزینه های
Process SYSTEM.INI FileWIN.INI File و Load Startup Items را بردارید. بعد در سر برگ Services گزینه Hide All Microsoft Services را انتخاب کنید و بعد Disable All را بزنید.

بعد از این کارها لازم است که فایلهای موجود در پوشه Temp را حذف کنید . برای این کار در منوی استارت و در بخش Run تایپ کنید %temp% . اینتر را بزنید. در این حالت پوشه ای ظاهر می شود تمام محتویات پوشه را حذف کنید.

اگر بازی را برای اولین بار اجرا می کنید و دچار مشکل شدید حتما ورژن DirectX که بر روی سیتم تان نصب شده است را چک کنید . و اگر قدیمی است حتما ورژن جدیدتر آن را نصب کنید. راه حل دیگر آپدیت کردن درایور کارت گرافیک است . برای این کار به وبسایت مربوط به شرکت سازنده بروید و در آنجا درایور جدید را دانلود کنید. این کار می تواند بسیار مفید باشد.


تنظیمات گرافیکی
در درون هر بازی بخشهای وجود دارند که به کاربر امکان انتخاب و دستکاری سطح گرافیکی بازی را می دهند . در این بخشها شما می توانید به فرض سطح گرافیک بازی را بالا یا پایین کنید . اگر گرافیک شما پایین است به این بخشها بروید و سطح گرافیک را بر روی متوسط و یا حتی پایین تنظیم کنید. در این جا بخشهای به نام Texture یا Details وجود دارد که مربوط به جزئیات موجود در محیط گرافیکی بازی است . پایین بردن این مقادیر می تواند سبب کم شدن این جزئیات و روانتر شدن بازی شود . البته بالطبع اینطوری کیفیت گرافیک بازی و محیط های آن پایین می رود.

در بخش تنظیمات گرافیکی بازی بخشهایی مانند Gamma و Contrast و Brightness هم وجود دارند که کم و زیاد کردن این مقادیر تاثیر چندانی در اجرای بازی ندارند و فقط روشنایی صفحه مانیتور با استفاده از این بخشها کم یا زیاد می شود.

بخش بسیار مهم دیگر بخش Anti-aliasing است . شما می توانید از درون خود بازی و یا از طریق تنظیمات مربوط به کارت گرافیک خود این بخش را تنظیم کنید.

یکی از کار های دیگری که می توان کرد این است که از برنامه های کاربردی مربوط به کارت گرافیکتان استفاده کنید. به فرض شرکت Ati برنامه ای به نام Hydravision را ارئه می کند که به شما اجازه دسترسی به تنظیمات بیشتر گرافیکی را می دهد. و یا برنامه Detonator که برای اجرای بهتر بازیها برای کارتهای گرافیکی مدل Geforce ارئه شده است.

تنظیمات DirectX
برای تغییر دادن تنظیمات DirectX در منوی استارت و در بخش Run تایپ کنید : dxdiag و کلید اینتر را بزنید. در این حالت پنجره ای باز می شود که مربوط به تنظیمات گرافیکی و صوتی دایرکت ایکس است. در سر برگ Display و در بخش Directx Features سه بخش به نامهای Direct Draw Direct3D و AGP Textures وجود دارند این سه بخش را فعال (Enable ) کنید. اگر در جلوی هر یک از این سه بخش Not Avialable نوشته شده باشد به معنی این است که کارت گرافیک شما قابلیت مورد نظر را ندارد.

نرم افزارها
یکی از نرم افزار هایی که می تواند به شما در ارتقای کارایی دستگاه در اجرای بازی کمک کند برنامه 3D Analyze است . البته باید نحوه تنظیم و کار با آن را بدانید.

همچنین >3D MARK 2006 یک برنامه عالی و تایید شده برای تست قدرت کامپیوتر شما برای اجرای بازی های کامپیوتری است همینطور اگر قطعه ای از سیستم شما معیوب بوده و یا ضعیف عمل کند این موضوع توسط نرم افزار یاد شده به اطلاع شما می رسد و می توانید نسبت به تعویض یا ارتقاء آن اقدام نمایید.
دانلود نسخه رایگان 3D Mark 2006
 
آموزش نصب ویندوز در 7 دقیقه
 

برای این کار شما به کمک  CD Writer و نرم افزار Nero Burning Rom یک فایل بک آپ از تمام فایلهای ویندوز با پسوند exe می سازید به نحوی که بعدا میتوانید به سرعت با اجرای فایل exe ویندوزی آماده کار خلق نمایید.

نحوه انجام کار :
11. قبل از هر چیز باید یک ویندوز مرتب بهمراه تمامی نرم افزارهای مفید تهیه کنید (نرم افزارهای اضافی رو رفع نصب کنید و اونهایی رو هم که ندارین نصب کنید، همه درایورها را نصب کنید، با ضد ویروس بروز شده سیستم را چک کنید)

نکته1: ویندوز شما بایستی روی درایو C نصب شده باشد و برنامه های همراهش هم روی همین درایو نصب شده باشند

2. همه فایلها و شاخه های ریشه اصلی درایو C را از حالت مخفی خارج کنید.

نکته2: اگر دو ویندوز بر روی سیستم دارید بهتر است بقیه عملیات را از روی ویندوزی که بر روی C نصب نشده دنبال کنید

 3. نرم افزار Nero Burning Rom را اجرا کنید

4. از منوی file یا recorder گزینه Burn HD Backup... را انتخاب کنید

5. حالا پارتیشن 1 و یا همون درایو C رو به عنوان نشانی مبدا انتخاب کنید

6. در صفحه بعدی دکمه Write را بزنید تا سی دی ویندوز ۷ دقیقه ای شما آماده شود.

و اما نحوه استفاده از سی دی ویندوز ۷ دقیقه ای :

1: درایو C را فرمت کنید.

2: در خط فرمان DOS فایل nrestore.exe رو از سی دی ویندوز ۷ دقیقه ای اجرا کنید

3. زبان دلخواه را انتخاب کنید

4. مقصد کپی را درایو C قرار دهید (در غیر اینصورت ویندوز ۷ دقیقه ای کار نخواهد کرد)

5. و در آخر Restart

نکته 3: ویندوز ۳ویندوز ۷ دقیقه ای  که شما ساخته اید، در دیگر کامپیوترها نیز قابل استفاده است با این قید که در آنها بایستی سخت افزارهای جدید شناسایی و نصب شوند که این کار حدود 5 الی 10 دقیقه زمان می برد.

مشخص کردن میزان استفاده از برنامه های مختلف
مواره گرفتن آمار از کارکردی که شما با کامپیوتر داشته اید عمل جذابی بوده است! به همین دلیل شاید شما نیز دوست داشته باشید که بدانید به فرض در یک ماه اخیر ، از کدام یک از نرم افزارهایی که در درون ویندوز نصب کرده اید بیشتر استفاده کرده اید و از کدام کمترین استفاده را داشته اید. این موضوع میتواند علاوه بر جنبه اطلاع رسانی ، مفید نیز باشد. چرا که میتوانید برنامه های زائد نصب شده روی سیستم را نیز بنا بر میزان استفاده خود شناسایی کنید. این کار به وسیله خود ویندوز XP امکان پذیر است اما بسیاری از کاربران از این ویژگی جالب بی خبرند. هم اکنون قصد داریم به معرفی این ترفند جالب بپردازیم.

برای این کار:

از منوی Start به Control Panel بروید.
بر روی Add or Remove Program دوبار کلیک کنید تا پنجره مربوطه باز شود.
هم اکنون شما لیست کامل نرم افزارهای نصب شده بر روی ویندوز خود را مشاهده میکنید.
حال کافی است بر روی یکی از برنامه ها ، به دلخواه ، کلیک کنید. خواهید دید که اطلاعات دیگری به گزینه مربوطه افزوده خواهد شد.
اکنون در داخل کادری که به حالت انتخاب در آمده است (کمیاب آنلاین) و در قسمت Used ، ممکن است یکی از موارد rarely ، occasionally ، frequently را مشاهده کنید.
در صورتی که کلمه rarely درج شده بود این بدان معناست که شما از این برنامه یا اصلاً استفاده نکرده اید و یا بندرت از آن استفاده کرده اید.
همچنین اگر به عبارت occasionally برخوردید ، در این صورت شما از برنامه بعضی اوقات و گهگاه استفاده میکنید.
و نهایتأ اگر کلمه frequently را مشاهده کردید درخواهید یافت که از این برنامه به وفور و بارها و بارها استفاده کرده اید.

در قسمت Last Used On نیز میتوانید تاریخ آخرین استفاده از برنامه را مشاهده کنید که در نوع خود این نیز جالب است.

 

خاموش کردن کامپیوتر در یک زمان معین
 ممکن است این مسئله برای شما نیز پیش آمده باشد که دوست داشته باشید سیستم خود را به حالتی تنظیم کنید که به فرض پس از یک ساعت به شکل اتوماتیک خاموش شود. برای این کار راه های مختلفی همانند استفاده از نرم افزارهای متفرقه وجود دارد ، اما ویندوز XP نیز امکان این کار را به شکلی مخفی داراست! بدین شکل که با یک عمل ساده میتوان تایمری را ظاهر کرد که بسته به زمان دلخواه شما سیستم را خاموش خواهد کرد. در این ترفند قصد داریم به معرفی این ترفند که بسیاری از آن بی خبرند بپردازیم.

برای اینکار:
از منوی Start وارد Run شده و عبارت زیر را وارد نمایید:

    Shutdown -s -t TIME

دقت کنید که به جای عبارت TIME زمان دلخواهی که میخواهید سیستم پس از آن خاموش شود را بر حسب ثانیه وارد نمایید.
به عنوان مثال قصد داریم تا کامپیوتر یک ساعت دیگر به شکل اتوماتیک خاموش شود ، برای این کار کافی است عبارت Shutdown -s -t 3600 را در Run وارد نموده و نهایتأ Enter بزنیم.

پس از این کار خواهید دید پنجره ای باز خواهد شد که تایمر آن تا زمان به صفر رسیدن و خاموش کردن سیستم کار خواهد کرد.

برای رستارت کردن اتوماتیک هم (کمیاب آنلاین) میتوانید از دستور زیر بهره بگیرید:

    Shutdown -r -t TIME

برای متوقف کردن تایمر هم میتوانید دستور زیر را در Run وارد کنید:

    Shutdown -a

مخفی کردن یک فولدر به شکلی حیرت انگیز !
 

در این ترفند قصد داریم یک روش بسیار جالب و کاربردی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید یک فولدر یا یک فایل را در داخل ویندوز XP به سادگی کاملأ از صحنه روزگار محو کنید به شکلی که کاملأ مخفی و ناپیدا شود. سپس خودتان میتوانید با دانستن نام آن فایل و یا فولدر مجدد و به همان سادگی آن را بازیابی و ظاهر سازید. این ترفند را میتوانید ساده ترین نوع مخفی سازی فایل دانست به نحوی که با استفاده از گزینه های مشاهده فایلهای Hidden و امثالهم هم نمیتوان آن را مشاهده کرد.

برای خواندن ترفند روی ادامه متن کلیک کنید



برای این کار:

ابتدا از منوی Stat وارد Run شوید. سپس دستور cmd را تایپ نموده و Enter بزنید.
اکنون در داخل CMD کد زیر را وارد کنید و Enter بزنید:

attrib +h +s D:/Kamyabonline

دقت کنید این کد فولدر Kamyabonline را در درایو D مخفی میسازد.
به Space های خورده شده در میان کد نیز دقت کنید.
با این عمل فولدر Kamyabonline کاملأ از روی هارد شما مخفی میشود.

در صورتی که میخواهید یک فایل را نیز مخفی کنید کافی است آدرس را بدین شکل وارد کنید:

attrib +h +s D:/Windows/Kamyabonline.exe

این کد فایل Kamyabonline.exe را در داخل درایو D و پوشه Windows مخفی میسازد.

به همین سادگی شما میتوانید عملیات مخفی سازی را انجام دهید.

اما چگونه این فایلهای مخفی کرده را بازگردانیم؟
بدین منظور در داخل CMD دستور زیر را وارد کنید تا به ترتیب فایلهای مخفی شده مان آشکار گردند:

attrib -h -s D:/Kamyabonline
attrib -h -s D:/Windows/Kamyabonline.exe


تنها دقت کنید که محل و نام فایل مخفی شده تان فراموش تان نشود چرا که دیگر امکان بازیابی آن وجود ندارد.

فیلم سازی در پناه Windows Movie Maker
 

 بی‌تردید جلوه‌های ویژه بسیار قدرتمند فیلم‌های امروزی برای همه ما جذاب و مسحور کننده است. تولیدکنندگان میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند تا در پوشش جلوه‌ها و انیمیشن‌های کامپیوتری، فیلم‌ها را به خاطراتی فراموش نشدنی و ماندگار در ذهن بینندگان تبدیل کنند. بسیاری از ما که به صورت تفریحی و آماتور فیلم می‌سازیم، قادر به صرف هزینه‌های میلیونی نیستیم. با این حال دوست داریم توانایی خود را در تولید و ارائه محصولی مناسب و با کیفیت نشان دهیم. ویندوز XP این نیاز ما را با ابزار Windows Movie Maker برطرف کرده است. این نرم‌افزار همراه ویندوز، یک ابزار توانمند و مناسب برای ایجاد، وارد کردن فیلم‌ها و عکس‌ها از دوربین، ویرایش و ذخیره‌ فیلم‌ها و عکس‌های خانگی به شمار می‌رود. در این ترفند قصد داریم تا به بررسی کامل از نرم افزار بپردازیم.

برای خواندن ترفند روی ادامه متن کلیک کنید



انتقال فایل‌های ویدیویی و عکس‌
اولین چیزی که قبل از آغاز عملیات ویرایش فیلم‌ها نیاز دارید، انتفال فیلم‌ها به کامپیوترتان است.
می‌خواهیم فیلم‌هایمان را با استفاده از عکس‌ها و ویدیوهای کوتاهی که قبلاً تهیه کرده ایم، ایجاد کنیم.
به این منظور از دوربین دیجیتالی 2/‌7 مگاپیکسلی  Casio Exilim EX Z750 استفاده کردیم که می‌تواند ویدیو و صدا را نیز ضبط کند. عکس هایمان را نیز با فرمت تصویری Joint Photographic Experts Group)‌ JPEG) به کامپیوتر انتقال دادیم و صدا را نیز با فرمت Audio - Video Interleaved) AVI ) که برای استفاده و کار در نرم‌افزار MovieMaker  بسیار آسان و بی دردسر است، در کامپیوتر ذخیره نمودیم.

قدم بعدی، وارد کردن فایل‌ها به MovieMaker است. در MovieMaker یک سند جدید باز کنید و روی پیوند Import Video که در قسمت Capture Video واقع در سمت چپ صفحه مانیتور شما قرار گرفته است، کلیک کنید. پس از کلیک Import Video با استفاده از منوی پایین افتادنی Look In واقع در بالای کادر محاوره‌ای Import File به محل ذخیره فایل مورد نظر بروید. هنگامی که فایل را یافتید، با کلیک آن را انتخاب کنید. در پایین و سمت چپ کادر محاوره‌ای، بخش ‌Import Options حاوی گزینه Create Clips For Video Files همراه با یک مربع تیک خورده، وجود دارد.

با انتخاب این گزینه هنگام وارد کردن فایل ویدیو، MovieMaker آن را برای اضافه کردن افکت‌ها و جلوه‌های تصویری به چند بخش کوچک‌تر تکه تکه خواهد کرد. اگر می‌خواهید خودتان ویدیو را برش دهید، هنگام وارد کردن آن، گزینهCreate Clips For Video Files را از حالت انتخاب خارج کنید.

ویرایش فیلم
ممکن است به توانایی‌ها و امکانات یک برنامه ویرایشگر رایگان که همراه با سیستم‌عاملی همچون ویندوز ارائه شده باشد، خوش بین و مطمئن نباشید، ولی MovieMaker یک ابزار ویرایشگر قوی، قابل اطمینان و با قابلیت استفاده و کاربرد بسیار آسان است.

پس از این‌که فیلمتان را به MovieMaker وارد کردید، آن را در مدیاپلیر موجود در سمت راستِ صفحه‌‌نمایش تماشا کنید. هنگام نمایش فیلم در مدیاپلیر، نقاطی را که می‌خواهید فیلم از آن جا برش بخورد و دو تکه شود، انتخاب کنید. با کلیک دکمه Split Clip فیلم از آن نقطه برش می‌خورد و تکه بریده شده در قالب یک کلیپ جدید ایجاد می‌شود. این کلید در قسمت پایین و سمت راست مدیاپلیر قرار دارد.

وقتی فیلم را در قالب کلیپ‌های جداگانه تفکیک کردید، گام بعدی، اضافه کردن افکت و جلوه‌های تصویری است. توجه کنید که در پایین صفحه، ردیفی از جعبه‌های خالی تعبیه شده است.‌این قسمت Storyboard نام دارد.
با کلیک کلیپ‌های مجتمع در قسمت میانی بالای صفحه و کشیدن آن‌ها به سمت جعبه‌های موجود در Storyboard ، تکه فیلم ها را به داخل جعبه‌های مورد نظر هدایت کنید. وقتی کلیپ‌ها را در جاهای صحیح منظم کردید، می‌توانید افزودن افکت‌های تصویری را آغاز کنید.

دو الگوی اصلی برای ویرایش وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید: Video Effects و Video Transitions.
Video Effects اصلاحاتی مانند افزایش یا کاهش روشنایی و نور، تغییر رنگ یک کلیپ یا افزایش و کاهش سرعت نمایش فیلم را شامل می‌شود. روی پیوند View Video Effects کلیک کنید تا ببینید MovieMaker در این بخش چه نمونه‌ها و امکاناتی را ارائه داده است.

اگر خواستید یک تکه کلیپ دیگر را به قسمتی از فیلمتان بچسبانید، کافی است با کلیک و کشیدن کلیپ جدید به محل مناسب، آن را در جای مورد نظر قرار دهید.

به طور مشابه، می‌توانید جلوه‌های بصری Video Transitions را در میان دو کلیپ از فیلم قرار دهید. این‌ها تکنیک‌ها و جلوه‌های بصری جالبی برای پایان یک صحنه و آغاز صحنه بعدی هستند که توجه بینندگان را به خوبی جلب می‌کنند.

کار‌ ‌با Video Transitions شبیه Video Effects است. تنها به جای کشیدن یک Video Transition روی یک کلیپ، باید آن را روی مربع‌های کوچک میان دو کلیپ در Storyboard بکشید و قرار دهید. با کلیک روی Effectها و Transitionها تمام آن ها را دوباره اجرا و بازبینی کنید و سپس روی دکمه Play در مدیاپلیر کلیک کنید.

افزودن موسیقی متن به فیلم
یک موسیقی متن مناسب می‌تواند به جذابیت هر فیلم بزرگ یا حتی فیلم‌های بسیار کوچکی که از چینش تعدادی تصویر در کنار هم  درست شده‌اند (Slideshow) کمک کند. MovieMaker به آسانی امکان وارد کردن یک فایل صوتی کامل و مناسب برای فیلمتان را مهیا کرده است.

وارد کردن فایل صوتی (Import) به طور کلی شبیه وارد کردن فایل‌های ویدیویی است. کار را با کلیک روی پیوندImport Audio or Music در قسمت Capture Video از ستون Movie Tasks آغاز کنید. سپس از منوی پایین افتادنیِ Look In  برای انتخاب  موسیقی مورد نظر استفاده کنید.

پس از یافتن موسیقی آن را انتخاب نمایید و به MovieMaker وارد کنید. این فایل موسیقی به انتهای فهرست مجموعه فایل های پروژه اضافه خواهد شد.

روی دکمه Show Timeline کلیک کنید. می‌توانید از این نما برای دیدن زمان کلی اجرای پروژه و کنترل هماهنگی صدا و تصویر استفاده کنید.

اگر می‌خواهید فایل موسیقی‌ای که به MovieMaker وارد کرده‌اید را به فیلم اضافه کنید، کافی است روی فایل موسیقی از میان فایل‌های پروژه کلیک کنید و آن را به قسمت مربوط به صدا در نوار Timeline بکشید. می‌توانید اندازه زمانی فایل صوتی را نیز  با کلیک در قسمت Timeline و کشیدن یک لبه موسیقی برای تناسب و هماهنگی با فیلم تنظیم کنید.

ذخیره فیلم
می‌خواهید مانند هر فایل دیگری فیلمتان را ذخیره کنید. برای انجام دادن این کار، در ستون Movie Tasks واقع در سمت چپ صفحه بخش Finish Movie را بیابید.

MovieMaker چند گزینه مختلف برای ذخیره در اختیار شما قرار می‌دهد، مانند ذخیره فیلم در کامپیوتر یا روی CD، امکان فرستادن فیلم به یک دوربین ویدیویی دیجیتال، انتشار در وب یا ارسال به ایمیل در قالب یک فایل ضمیمه.
با کلیک روی پیوند Save to My Computer، گزینه ذخیره روی کامپیوتر را انتخاب کنید.

ویزارد Save Movie باز خواهد شد. در اولین جعبه متنی،  نامی را برای فیلم وارد کنید. در قسمت دوم محل ذخیره فیلم را انتخاب کنید. پس از انتخاب نام و محل ذخیره‌سازی با کلیک روی Next به قسمت انتخاب کیفیت مورد نیاز برای ذخیره فیلم می‌روید. با انتخاب مقدار پیش‌فرض Windows MovieMake فیلم را با بهترین کیفیت ممکن ذخیره می‌کند.

اگر نگران کمبود فضای روی دیسک سخت برای ذخیره با بهترین کیفیت هستید، می‌توانید از گزینه‌های ذخیره‌سازی دیگر استفاده کنید. همچنین می‌توانید فیلم را برای پخش روی موبایل ذخیره کنید.

بعد از انتخاب متد ذخیره‌سازی، روی Next کلیک کنید. MovieMaker فیلم را به فرمت WMV تبدیل و در مکان مشخص شده ذخیره می‌کند.

حتی پس از پایان کامل کار و ذخیره فیلم، این احتمال وجود دارد که فکر و ایده خوبی برای افزودن به فیلم به ذهنتان خطور کند. بنابراین حتماً قبل از بستن پروژه، حتماً یک نسخه از آن را با پسوند MSWMM در مکانی از کامپیوترتان ذخیره کنید. این کار کاملاً شبیه ذخیره پروژه‌های Word یا Excel است. با انتخاب گزینه Save Project از منوی File، می‌توانید نسخه MSWMM پروژه را ذخیره کنید.

سپس نام و محلی برای ذخیره انتخاب کنید و روی Save کلیک نمایید. هر گاه خواستید ویدیو یا موسیقی جدیدی به این فیلم اضافه کنید، کافی است فایل MSWMM را باز کنید و ویدیوها، موسیقی‌ها یا جلوه‌های تصویری جدید را اضافه کنید.

نتیجه‌گیری
Windows MovieMaker یک راه مناسب برای انتقال فیلم‌های خانگی به کامپیوتر و افزودن جلوه‌های تصویری و ویرایش فیلم‌ها است. در این نرم‌افزار فایل‌های صوتی و تصویری به آسانی به محیط کاری نرم‌افزار وارد می‌شوند و نرم‌افزار جلوه‌های بصری فراوان و متنوعی را برای افزودن به فیلم و جلب توجه بیشتر مخاطبان در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

اگر در جست‌وجوی یک برنامه ویرایشگر با کاربرد آسان برای زیباتر‌‌کردن ویدیوهای خانگی خود هستید، رویWindows MovieMaker به عنوان یک گزینه خوب حساب کنید.
غیرفعال کردن Security Center در ویندوز ویستا
 

ابزار Security Center که در ویندوز ویستا موجود است ، به منظور آگاهی دادن کاربر از تنظیمات امنیتی و نرم افزارهای امنیتی نصب شده بر روی ویندوز ، اعم از آنتی ویروسها و فایروال ها به کار میرود. اما ممکن است شما به هر دلیلی علاقه ای به نصب نرم افزارهای امنیتی بر روی سیستم به فرض برای کند شدن سرعت نداشته باشید. در این صورت پیغام های اخطار Security Center یک دم شما را آسوده نخواهد گذاشت. در این ترفند قصد داریم روش مخفی سازی این ابزار و خلاصی از دست آن را برای شما معرفی کنیم. لازم به ذکر است در صورتی که امنیت سیستم شما در اولویت نیست این ترفند را اجرا کنید.

برای خواندن ترفند روی ادامه متن کلیک کنید



برای این کار:

بر روی آیکون Security Center در تسکبار (علامت تعجب نارنجی) راست کلیک کنید و Open Security Center را انتخاب نمایید.
در پنجره Security Center در سمت چپ صفحه (ترفندستان) روی عبارت Change the way Security Center alerts me کلیک کنید.
خواهید دید که پنجره جدیدی باز میشود و از شما سوال Do you want to be notified of security issue را میپرسد ، در این پنجره گزینه سوم یعنی
Don't notify me and don't display the icon - not recommended را انتخاب نمایید.
هم اکنون کار تمام است و شما دیگر از این پس Security Center را مشاهده نخواهید کرد.

لازم به ذکر است این روش با اندکی تفاوت در ویندوز XP سرویس پک 2 و ویندوز 2003 امکان پذیر است.

خلاصی از دست پوشه بی استفاده ویندوز
 در ویندوز XP و در پوشه Program Files پوشه ای به نام Xerox وجود دارد که داخل آن پوشه ی خالی دیگری به نام Nwwia موجود است. این پوشه طی نصب ویندوز ساخته می شود و مربوط به برنامه Windows Image Acquisition است. همچنین این فولدر توسط سیستم محافظت شده است به طوری که ویندوز اجازه حذف آن را نمی دهد. این پوشه کارایی خاصی ندارد و خوشبختانه خطرناک هم نیست. به همین دلیل میتوان این پوشه مزاحم ار حذف نمود. هم اکنون قصد داریم تا ترفندی کاربردی برای پاک کردن پوشه Program Files/Xerox/Nwwia به شما معرفی کنیم.

برای خواندن ترفند روی ادامه متن کلیک کنید

برای این کار:
ابتدا از منوی Search ، Start ویندوز را اجرا کنید.
سپس All files and folders را انتخاب کرده و در بخش بعدی ، فلش کنار More advanced options را بزنید. اکنون تیک گزینه های زیر را بزنید:
Search system folders
Search hidden files and folders
Search sub folders

حالا عبارت sfcfiles را در فیلد ابتدایی وارد کرده و دکمه Search را بزنید.
پس از پایان جستجو ، تعدادی فایل sfcfiles.dll یافت خواهد شد.
اکنون روی تک تک این فایل ها راست کلیک کرده و Rename را انتخاب کنید (ترفندستان) و نام آن را به نام دلخواهی غیر از آن چه هست تغییر دهید. مثلأ sfcfiles2.dll.
در این زمان شما پیغام خطایی دریافت خواهید کرد مبنی بر این که این فایلها جزء فایلهای سیستم اند و از شما درخواست می کند که برای برگرداندن آنها به حالت اول CD ویندوز را بگذارید ، دکمه Cancel را بزنید.
سپس سیستم را Restart نمایید.
اکنون پس از راه اندازی مجدد سیستم به سادگی میتوانید با فشردن دکمه Delete پوشه Xerox و همچنین Nwwia را پاک نمایید

فایل ها و فولدرهای خود را "واقعأ" پاک کنید!
 همگی ما برای پاک کردن فایل ها و فولدرهای خود در محیط ویندوز به سادگی آنها را Delete میکنیم و نهایتأ آنها را از داخل Recycle Bin پاک میکنیم. اما قطعأ میدانید که این کار پایان کار نیست ، چرا که با استفاده از نرم افزارهای مخصوص ریکاوری ، میتوان تمامی فایل ها و فولدرهای پاک شده از هارد را مجددأ بازیابی کرد. این مسئله گاهی بسیار به کمک کاربر میاید ، اما گاهی ممکن است شما بخواهید واقعأ فایلی را از صحنه روزگار برای همیشه محو کنید! اما چگونه؟ در این ترفند قصد داریم با معرفی ابزاری مخصوص فایلها را برای همیشه به زباله دان تاریخ بفرستیم!

برای اینکار ، شما به نرم افزار Eraser احتیاج دارید. نرم افزاری که مخصوص این کار تبعیه شده است.
آخرین ورژن Earser را از سایت سازنده به آدرس
http://www.heidi.ie/eraser/download.php با حجمی در حدود 7 مگابایت میتوانید دانلود کنید.
این نرم افزار بر روی کلیه ویندوزهای مایکروسافت قابل نصب است.

پس از دانلود فایل Eraser57Setup.zip ، فایل را از حالت فشرده خارج نمایید و با اجرای فایل EraserSetup.exe برنامه را نصب کنید.
پس از اتمام کار نصب ، در صورتی که اکنون بر روی هر فایل و فولدری راست کلیک کنید ، علاوه بر منوی پیشین گزینه جدیدی به نام Erase را نیز مشاهده خواهید کرد.
به فرض میخواهیم فایلی با نام Tarfandestan را برای همیشه پاک کنیم ، ابتدا روی آن راست کلیک کرده و Erase را انتخاب میکنیم. سوالی از ما مبنی بر اطمینان از این کار مشاهده دریافت میکنیم که Yes میزنیم. در پنجره بعدی 7 روش برای پاک کردن فایل برای ما قابل رویت است. پیشنهاد میشود برای پاک کردن کلیه فایل ها از همان گزینه پیش فرض یعنی Guttmann استفاده کنید که امن ترین الگوریتم است. حال OK را بزنید و منتظر پاک شدن فایل شوید. در نهایت گزارشی از فایل پاک شده را دریافت خواهید کرد که به معنای پایان کار است.

فایل ها و فولدرهای خود را ''واقعأ'' مخفی کنید!!
 همگی ما برای پاک کردن فایل ها و فولدرهای خود در محیط ویندوز به سادگی آنها را Delete میکنیم و نهایتأ آنها را از داخل Recycle Bin پاک میکنیم. اما قطعأ میدانید که این کار پایان کار نیست ، چرا که با استفاده از نرم افزارهای مخصوص ریکاوری ، میتوان تمامی فایل ها و فولدرهای پاک شده از هارد را مجددأ بازیابی کرد. این مسئله گاهی بسیار به کمک کاربر میاید ، اما گاهی ممکن است شما بخواهید واقعأ فایلی را از صحنه روزگار برای همیشه محو کنید! اما چگونه؟ در این ترفند قصد داریم با معرفی ابزاری مخصوص فایلها را برای همیشه به زباله دان تاریخ بفرستیم!

برای اینکار ، شما به نرم افزار Eraser احتیاج دارید. نرم افزاری که مخصوص این کار تبعیه شده است.
آخرین ورژن Earser را از سایت سازنده به آدرس
http://www.heidi.ie/eraser/download.php با حجمی در حدود 7 مگابایت میتوانید دانلود کنید.
این نرم افزار بر روی کلیه ویندوزهای مایکروسافت قابل نصب است.

پس از دانلود فایل Eraser57Setup.zip ، فایل را از حالت فشرده خارج نمایید و با اجرای فایل EraserSetup.exe برنامه را نصب کنید.
پس از اتمام کار نصب ، در صورتی که اکنون بر روی هر فایل و فولدری راست کلیک کنید ، علاوه بر منوی پیشین گزینه جدیدی به نام Erase را نیز مشاهده خواهید کرد.
به فرض میخواهیم فایلی با نام Kamyabonline را برای همیشه پاک کنیم ، ابتدا روی آن راست کلیک کرده و Erase را انتخاب میکنیم. سوالی از ما مبنی بر اطمینان از این کار مشاهده دریافت میکنیم که Yes میزنیم. در پنجره بعدی 7 روش برای پاک کردن فایل برای ما قابل رویت است. پیشنهاد میشود برای پاک کردن کلیه فایل ها از همان گزینه پیش فرض یعنی Guttmann استفاده کنید که امن ترین الگوریتم است. حال OK را بزنید و منتظر پاک شدن فایل شوید. در نهایت گزارشی از فایل پاک شده را دریافت خواهید کرد که به معنای پایان کار است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد